Buradasınız
Anasayfa > Genel > Amerikan Korku Filmi Klişeleri

Amerikan Korku Filmi Klişeleri

Korku filmi denildiğinde amerikan sineması bu konunun en altında yer alıyor diyebiliriz. Bunun sebebi seçtikleri konu ve senaryonun sürekli aynı dizin üzerinden ve kopya şeklinde gidiyor olmasıdır.

Örneğin cem yılmazın şu repliği gibi şişman ve gözlüklüyseniz ilk siz ölürsünüz. Bu ve bunun gibi birçok örnekte olduğu gibi amerikan sinema sektörü zaman zaman bu kavramın üstüne çıkmaya çalışıyor olsada korku filmi sektörü denildiğinde çok vasat bir şekilde uzak doğu sinemasının arkasında yer almaya devam etmektedir.

Bunun sebebi yapılan ve seçilen konunun devam ve sürükleyiciliğinin olmayışı söz edilebilir. Peki senaristler neden bu tarz filmleri yapmaya devam ediyor. Bunun sebebi az maliyetli ve kurgunun hazır bulunmasından kaynaklıdır. Zaten hazırı varken neden farklı bir konu için uğraşılsın ki düşüncesi Amerikan korku sektörünü bu makalenin konusu yapmıştır.

Bu klişelere göz atacak olursak.

 

1- Sakın oraya gitmeyin, hepiniz öleceksiniz!

Bir karavanın içine doluşmuş yüzlerinden sağlık ve cinsellik fışkıran gençlerin bir şeyler almak için durdukları mekanda, sallanan sandalyesinde sinir bozucu bir şekilde bir ileri bir geri giderek elinde bira veya puro bulanan yaşlı amcanın uyarıyı yapmasına rağmen  aynı gençlerce sallanmayan  amcanın olduğu gibi… Sonuç : Amca tabii ki de haklı çıkar!

2- “Hepimiz dağılalım ve arkadaşımızı arayalım”

Filmdeki manyağın ekmeğine yağ sürercesine bir ayrılma merakı vardır bu fazla oksijen yüzünden kafayı yemiş gençlerde… Kardeşim hepiniz bir arada dursanız da birlikten kuvvet bulsanız. Yani ayrılmadan önce bir nasıl öleceklerini seçmedikleri kalıyor.Kült sinemanın en baştaki konusu olan ayrılma sevdası aslında konunun başlangıç noktası diyebiliriz. Çünkü katil sürüden ayrılan şişman ve gözlüklü kişiyi öldürmeli ve filmin konusu başlamalıdır  Sonuç : Şişman ve gözlüklü katil tarafından öldürülür.

3- Sevişme merakı

Amerikan korku sektörünün bir merakı ise bu gençler arasında kesin bir çiftin insanların gözüne sokularak ateşli bir biçimde sevişmesi olacaktır. Çünkü seks müşteri çekebilir ve tabi katilde

sevişen çiftlerimiz yanlış zaman ve yanlış yeri seçtikleri için katilimiz tarafından öldürülürler. Sonuç :  Katil kızı veya erkeği öldürür.

4- Asla ölmeyen kötü karakter

Filmlerdeki en absürt durum olan bu konu ne kadar vururlarsa ne kadar darbe alırsa alsın katilin bir kez daha ayakta ve öldürme peşinde olacağı görünecektir. Katil vurun ulan vurun vurun ben kolay ölmem edasıyla veya Cüneyt arkının yıkılmayan adam filmindeki gibi yıkılmadan savaşmasıyla devam eder. Sonuç : Bugünde ölmedim anne.

5- Merak ölümün başlangıcıdır

Korku filmlerinin kahramanları genellikle normal hayatta yapılmayacak salaklıklara imza atabilirler. Örneğin esrarengiz bir şekilde kapının yavaş yavaş açılması ve o kapıya doğru yaklaşan baş karakterimizi görebiliriz. Olayın saçma tarafı ise arkadaşlarından 3-5 kişinin öldürülmüş olup da hala sinsice bir katili izleme çabasına giren baş karakterimizi burada alkışlamak gerekiyor. Sonuç : İnsanın başına ne gelirse ya meraktan ya taraktan

6- Hiç bir aletin çalışmıyor olması

eğer bir katilden kaçıyorsanız veya kurtulacağınız bir kapı var ise orada durmalısınız çünkü bu kapı sizin için asla açılmayacaktır. Özellikle geldiğiniz veya başka bulduğunuz bir araba varsa hiç girmeye çalışmayın araba zaten bozulmuştur. Sonuç : katil ben sana kilitli araca bin demedim. Ah o yaşlı amcayı neden dinlemedim.

7- Önce şişman ve gözlüklüler lütfen

yazının başında bahsetmiş olduğum şişman ve gözlüklülerin ilk ölenler olması da ayrı bir ders niteliğindedir. Grubun en silik ve işe yaramaz tipinin ya ormana yürüyeyim abi yada dur bi işeyip geliyorum sevdası onun katil tarafından ölümüyle sonuçlanabilir.

Burada çok ciddi bir ayrımcılık söz konusu olmasına rağmen sinema sektörünün bu ayıbını kimsenin kınamıyor olması da ayrı bir muamma olmaktadır. Sonuç : Kampa giderseniz gözlüğünüzü çıkartın ölürsünüz.

 

Amerikan korku sineması hakkında konuşacaklarım şimdilik bu kadar bir sonraki eleştiride görüşmek üzere…

Share this...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Tumblr

Bu yazıya puan vererek diğer yazılardan daha fazla yararlı olduğunu bize bildirebilirsiniz.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Yazılara verdiğiniz derecelendirmeler site yönetimi tarafından yararlılığı göz önüne alınarak ilgi odağı olarak görülmektedir.

Sezer Özüdoğru
Hayat sana limon verdiğinde ondan tuz ve tekila iste.

Bir Cevap Yazın

Top